10 tips voor succesvolle narrowcasting in de retail

Wilt u weten hoe u narrowcasting optimaal inzet in uw winkel? Doe uw voordeel met deze tips:

1. Content is King
Hoe gelikt de presentatie ook is, hoe state-of-the-art uw apparatuur ook, het biedt geen toegevoegde waarde als de content slecht is. Weet
wat u wilt communiceren en wat uw doel is voor u zelfs maar begint na te denken over het design.

2. Betrek uw personeel
Als uw personeel het narrowcastingkanaal niet ziet zitten, zal het een manier vinden om het – bewust of onbewust – te saboteren. De belangrijkste reden voor het mislukken van een project is vaak de desinteresse van medewerkers. Betrek hen daarom actief bij de implementatie en laat hen ideeën aanvoeren voor de content. In de kantine kunt u een speciaal werknemerskanaal installeren,
met nieuwtjes, informatie en acties speciaal voor uw personeel.

3. Kies een strategische plek voor uw schermen
Hang uw schermen op een plek waar ze goed zichtbaar zijn zonder dat ze in de weg staan. Niet te hoog, niet achter stellingen, niet dusdanig dat de klant een onnatuurlijke houding aan moet nemen om ze te zien (aan het plafond) en niet zo ver weg dat ze niet meer goed leesbaar zijn.

4. Plaats de aanbieding fysiek nabij de schermen
Als u een aanbieding toont op uw narrowcastingscherm, plaats het betreffende product dan in de buurt van het scherm. Op deze manier stimuleert u impulsaankopen optimaal.

5. Vernieuw de content regelmatig
Zorg dat de geboden informatie actueel is en interessant blijft. Pas wel op voor teveel informatie: als mensen iets missen moet het de moeite waard zijn om te blijven wachten.

6. Update – razendsnel, indien nodig
Kies voor een narrowcastingsysteem dat u eenvoudig en snel aan kunt passen. Bijvoorbeeld op basis van het weer of op basis an de mensen die op dat moment in uw winkel zijn.

7. Kies voor een optimale mix
Kies voor een mix tussen aanbiedingen, winkelinformatie en andere nieuwtjes. Wissel deze informatie af zodat uw klanten optimaal bediend worden en niet puur een digitale reclamefolder voorgeschoteld krijgen.

8. Meet de resultaten
Zorg dat u de resultaten kunt meten zodat u uw narrowcasting nog beter in kunt zetten om de klantbeleving te verbeteren (en dus uw omzet te verhogen).

9. Verkoop zendtijd aan uw merken
Ga eens om de tafel met vertegenwoordigers van de merken die u verkoopt. Ze hebben ongetwijfeld interesse in een plekje op uw narrowcasting platform. Extra exposure voor hen, extra inkomsten voor u.

10. Kies een leverancier die met u mee kan groeien
U begint uiteraard klein. Om te testen en te proberen. Maar als uw narrowcasting activiteiten succesvol zijn, wilt u ze uit kunnen breiden. Naar meer schermen of naar meer locaties. Kies een leverancier waarbij dit eenvoudig mogelijk is.

design by todo creative ©