9 redenen waarom digital signage werkt

Hier zijn 9 redenen waarom digital signage werkt en een goede investering is voor het geval u nog twijfelt of digital signage een goede investering is.

1. Verscheidenheid

Digital signage biedt u eerst en vooral een grote variëteit.

Om te beginnen kun je schermen op verschillende locaties plaatsen. Bedrijven gebruiken ze in winkels en kantoren. Restaurants en scholen waar digital signage geimplementeerd is vonden het een succes. Luchthavens en metrostations gebruiken ze om mensen te helpen. Wij werken aan het ontwikkelen van draagbare schermen voor tijdelijke situaties en buitenborden. De schermen zijn in verschillende grootes verkrijgbaar, van de grootte van een kleine tablet tot een groot reclamebord. Op deze manier bieden wij voor elke oplossing het juiste formaat scherm. En de variëteit stopt daar niet. De meeste mensen denken misschien aan reclame als het gaat om digital signage, en dat is zeker een geweldige manier om het te gebruiken, maar dat is niet het enige waar het voor ingezet kan worden. Bedrijven hebben ontdekt dat ze zeer goed werken in kantooromgevingen als communicatiemiddel. Scholen gebruiken ze om aankondigingen te doen en mensen op de hoogte te houden. Restaurants schakelen over op digitale menu’s. Digitale schermen verschijnen zelfs in instellingen voor gezondheidszorg. Dat gezegd hebbende, al die keuzes kunnen overweldigend zijn, maar wees niet ontmoedigd. Er is veel informatie over de specifieke manieren om digitale schermen te gebruiken, zoals in scholen of in de detailhandel.

Wij helpen u daar graag bij.

2. Behoud van materiaal

Digital signage klinkt duur, maar als u eenmaal de overstap heeft gemaakt naar digital signage, zult u op termijn echt geld gaan besparen met uw schermen.

Hoe kan dat?

U moet aardig wat invensteren voor de schermen en misschien heeft u zelfs op maat gemaakte software nodig. Daarna zijn de enige kosten het vervangen van schermen en eventueel het uptodate houden van de software, het inhuren van een ontwerper voor uw advertenties. Met uw schermen kunt u meer advertenties weergeven zonder dat u oude hoeft weg te gooien. Nooit meer verspilling van papier, inkt of andere kostbare materialen. Vergeleken met de langetermijnkosten van de ontwerpen en het afdrukken van advertenties telkens wanneer u een wijziging wilt, is dit een goede deal. Geen drukwerk of lange doorlooptijden meer. Het intwerp uploaden en 3 minuten later staat deze op uw display in bijvoorbeeld uw winkel.

3. Verbonden netwerk

Het kernconcept van digital signage is het verbinden van een reeks schermen. Omdat uw schermen allemaal verbonden zijn, kunnen uw advertenties en communicatie onmiddellijk plaatsvinden. Dat betekent dat elk stukje nieuws dat u deelt actueel is. Advertenties kunnen met één klik op de knop worden ingeschakeld. Informatie kan op alle machines worden gecorrigeerd door een eenvoudige wijziging van uw software. Kortom, digitale software is eenvoudig te beheren, zeker als u ons CMS gebruikt welke hiervoor ontworpen is. U kunt uw advertenties op al uw schermen plaatsen of kiezen op welk scherm u het wilt hebben. Vaak helpt de software u ook bij het ontwerpen van de advertenties door middel van de vele templates die wij bieden. Uiteraard kunnen wij u hiermee ontzorgen.

4. Onmiddellijke communicatie

Digitale CMS is geweldig omdat je vanaf één plek direct met elk scherm verbonden bent. Hiermee kunt u direct wijzigingen of correcties aanbrengen zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over het missen van een van uw advertenties. U kunt er dus zeker van zijn dat al uw advertenties up-to-date zijn, al uw nieuws is actueel is en al uw advertenties zijn zichtbaar waar ze zichtbaar moeten zijn.

5 Gerichte advertenties

U kunt de advertentie wijzigen afhankelijk van het tijdstip van de dag of de locatie van het scherm. Laten we zeggen dat een bibliotheek onlangs digitale wegwijzering heeft geïnstalleerd. Er zijn vijf verschillende schermen: bij de ingang, de kinderafdeling, de belangrijkste check-out balie, de computerruimte en de koffieshop in de kelder. Sommige advertenties kunnen op alle schermen worden weergegeven, bijvoorbeeld als er een feestdag aanstaande is en de bibliotheek wordt gesloten of een wijziging in de openingstijden. Maar sommige advertenties zullen maar op een paar schermen verschijnen. Het scherm op de kinderafdeling maakt misschien reclame voor sommige kinderprogramma’s terwijl het scherm in de coffeeshop over een aankomende muziekavond kan vertellen. Dit is een vrij duidelijk voorbeeld. We weten dat het niet verstandig zou zijn als het scherm in de computerruimte advertenties voor het nieuwste kinderboek zou weergeven. Maar soms is er wat meer onderzoek nodig naar uw verschillende locaties, en proberen we te achterhalen waar u advertenties kunt plaatsen voor het beste effect. Dit is waar big data van pas zou kunnen komen.

6. Kosten en tijd efficiënt

Zoals in punt 2 al beschreven, kun je veel geld besparen in promotie materialen als het gaat om digital signage. Maar dat is niet alles waarop u kan besparen.

U kunt ook tijd besparen. Nooit meer advertenties zoeken en vervangen. Geen rommelig bulletinboards meer. Nooit meer berichten op schoolborden herschrijven.

Met digital signage duurt het bijwerken of wijzigen van een advertentie slechts enkele momenten. U hoeft zich geen zorgen te maken over het vinden en verwijderen van al uw oude advertenties of u af te vragen of ze op slechte tijden zullen verschijnen. Met één klik worden al uw oude advertenties vervangen door de nieuwe op elk scherm dat u kiest.

7. Interactief vermogen

Digital signage heeft veel vooruitgang geboekt op het gebied van interactief vermogen. De standaard, statische advertentie biedt op het eerste gezicht niet veel op het gebied van klantinteractie. Maar een eenvoudige manier om klanten hierbij te betrekken, is door een code toe te voegen voor meer informatie of een speciale deal. Of u kunt een live feed gebruiken en weergeven wat mensen zeggen op sociale media. Maak hashtags voor mensen om te gebruiken, stel vragen en moedig een gesprek aan. Een paar bedrijven overwegen zelfs om tablettechnologie voor hun schermen te gebruiken, waardoor ze touchscreens advertenties echt interactief kunnen maken.

8. Meerdere soorten media op 1 scherm

Digitale schermen zijn geweldig omdat je zoveel opties hebt als het gaat om je advertenties. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos. U kunt de traditionele route kiezen en een statische advertentie weergeven, zoals een poster. Dit werkt goed in gebieden met veel verkeer, waar mensen geen tijd hebben om te stoppen en lang te zoeken. Uw statische advertenties kunnen elementen bevatten zoals audio of beweging, maar ze worden gedefinieerd door één scherm. Natuurlijk hoeft u niet slechts één advertentie op uw scherm te tonen, u kunt door meerdere advertenties bladeren. Een andere optie is een videoadvertentie. Net zoals de commercials die je op tv en internet ziet, vertellen videoadvertenties een soort verhaal. Ze bieden een manier voor mensen om meer informatie te krijgen en bekend te maken met uw merk. Natuurlijk zijn advertenties niet het enige dat u op uw schermen kunt weergeven. U kunt ook live feeds gebruiken om mensen op de hoogte te houden van nieuws en aankondigingen. Digital signage is een geweldige communicatie-tool voor bedrijven. Digital signage biedt u ook een grote kans om uw klanten te engageren, met name door sociale media te integreren. Als u laat zien wat mensen over uw product te zeggen hebben, stimuleert u het gesprek en blijft u mensen op de hoogte houden.

9. Uiterlijk

Digitale schermen zien er goed uit. Het is een eenvoudig punt, maar een belangrijk punt. Digitale schermen zien er strak en professioneel uit. Veel van de beschikbare softwareprogramma’s helpen u professioneel uitziende advertenties te ontwerpen zonder een ontwerper in te huren. Ook wij kunnen u hier bij helpen. Digitale schermen vloeien ook naadloos over tussen verschillende soorten advertenties: statisch, geanimeerd of video.

Ook het uiterlijk van het scherm kan door ons aangepast worden of naadloos geintegreerd worden in uw bedrijf. Onze partner Hemlock Group bouwt de meest fantastische meubelen hiervoor.

Bent u al overtuigd? Of wilt u eerst nog informatie ontvangen?
Voor beiden kunt u ons formulier invullen of uw telefoonnummer achterlaten zodat wij u terug kunnen bellen

 

 

design by todo creative ©