Terrace TV, het nieuwe outdoor display van Samsung
Horeca eploitanten plaatsen al jaren TV’s buiten, maar deze zijn niet uitgerust met de technologie om veel meer te doen dan het veranderen van het kanaal. Deze Tv’s zijn vaak niet helder genoeg en niet gemaakt om de hele dag te gebruiken.
Dat verandert nu allemaal met een nieuw product van Samsung: Pro TV, Terrace Edition, een TV van professionele kwaliteit die helder genoeg is om bij daglicht te worden bekeken, de hele dag door kan worden gebruikt en is uitgerust met een ingebouwde app waarmee eigenaars en exploitanten het scherm zowel als TV én als marketinginstrument ter plaatse kunnen gebruiken. De plug-and-play commerciële TV kan klanten zowel vermaken als informeren op uiteenlopende locaties zoals horeca, pretparken, markten of zelfs overheidsfaciliteiten.
TV naar buiten
Beeldschermen buiten plaatsen – en ervoor zorgen dat ze lang meegaan – vormt een technische uitdaging voor fabrikanten van beeldschermen. De zon, die ervoor zorgt dat mensen graag buiten zitten, winkelen en spelen, is genadeloos voor digitale beeldschermen. Ze veroorzaakt schittering, waardoor het moeilijk wordt om te zien wat er op het scherm te zien is, en zorgt voor een sterke belasting van de TV-behuizing en de elektronica. Wind, stof, regen en sneeuw kunnen beeldschermen ook beschadigen, tenzij ze tegen de elementen worden beschermd. TV’s die op de markt worden gebracht voor horeca en attracties buitenshuis hebben doorgaans een veel hogere helderheid dan TV’s die voor gebruik binnenshuis zijn ontworpen, maar nog steeds duidelijk minder dan de helderheid die nodig is om verblinding tegen te gaan. Buitenschermen moeten dus meestal worden afgedekt achter de bar of onder een afdak. Ze zijn ook ontworpen om slechts acht uur per dag te functioneren – wat voor de meeste horeca- en attractiebedrijven veel korter is dan de werkelijke bedrijfsuren.
Gaan voor ‘Pro’
Samsung lanceert de Terrace Edition van Pro TV! Het 4K-scherm van Pro TV heeft een ingebouwde tv-tuner, een ingebouwde mediaspeler en een besturingssysteem en contentmanagementsoftware die vanaf een smartphone kan worden uitgevoerd. In tegenstelling tot bestaande opties voor buiten-tv’s heeft de Terrace Edition een helderheid van 1.500 nits – meer dan het dubbele van concurrerende displays. Hij is ook ontworpen om 16 uur per dag te worden gebruikt, zodat het de volledige openingstijden van de meeste bedrijven dekt. De displays hebben een IP55-classificatie, wat betekent dat ze alles aankunnen wat de natuur hen voor de voeten werpt. Het superheldere display maakt gebruik van QLED-technologie: een Quantum Dot-filter dat functioneert als een van de lagen van een LCD-scherm. De Quantum Dot-filter versterkt het licht en zorgt voor een kleurengamma en -diepte die niet te zien zijn op de gemiddelde flat-panel TV’s.
TV op het werk
TV’s zijn nu bijna net zo onmisbaar in restaurants en bars als tafels, stoelen en bestek, maar het zijn meestal apparaten die slechts één doel dienen, namelijk gasten vermaken en hen hier houden voor meer rondjes drankjes en hapjes. De enige marketing op het scherm zijn de TV advertenties. Bij gebrek aan controle zou een bareigenaar uiteindelijk advertenties van een concurrent kunnen tonen. Terrace TV maakt meer gebruik van deze schermen, door te functioneren als heldere, rijke tv’s wanneer het spel aan de gang is – en als speciale promotionele boodschappers, op een schema of op aanvraag. Met de Business TV smartphone-app van Samsung – die zowel op Android als iOS wordt ondersteund – kunnen gebruikers kiezen uit meer dan 100 professionele sjablonen, deze bijwerken en direct naar een of meer Pro TV- en Terrace-schermen pushen. Alles wordt beheerd vanuit de mobiele app, zodat drukke managers gemakkelijk en onmiddellijk wijzigingen kunnen aanbrengen. Bij de eerste installatie wordt het mobiele apparaat veilig gekoppeld aan de ingebouwde computermodule van het display.
Breed terras met opties
De Terrace Edition van Pro TV heeft nog tal van andere toepassingen:
- Restaurants en cafés die naar buiten uitbreiden om fysieke afstandsbeperkingen van hun eetgelegenheden binnen te compenseren
- Outdoor attracties en sportlocaties, van themaparken tot luxe driving ranges en sportstadions
- Markten en andere evenementen-gedreven openbare ruimtes
- Zwembaden, met name resorts die overdag clubervaringen aanbieden
- Gemeenschappelijke ruimtes voor bedrijven en overheden
Buiten is anders
Door de manier waarop ze zijn ontworpen en hoe ze werken, zijn tv’s voor buiten heel anders dan “normale” tv’s, en dat wordt weerspiegeld in de kosten. Het is dus belangrijk om die technologische investering te maximaliseren. Hoe goed hij eruitziet, hoe lang hij meegaat en hoe veelzijdig hij kan worden gebruikt, dat is allemaal van belang – en speelt een rol bij de totale eigendomskosten (TCO) voor elk bedrijf. Als u tv’s buiten wilt plaatsen, is het logisch om voor Pro te gaan.
Bekijk ons assortiment Terrace TV’s in onze webshop
Lees het originele artikel op de website van Samsung.